5قانون جذب مشتری آرایشگاه
جذب مشتری آرایشگاه و چگونگی حفظ آنها از جمله دغدغه های مهم تمام آرایشگران در کل جهان است. این مورد برای افرادی که کسب و کار خود را سریعا آغاز نموده اند و به سرمایه بالایی نیاز دارند، بسیار با اهمیت تر می باشد. به همین دلیلی در این پست قصد داریم تا در خصوص روش های جذب مشتری آرایشگاه مردانه و نکات آن بیشتر صحبت کنیم.
فهرست مطالب
روش های جذب مشتری آرایشگاه ها:
اگر شما نیز جز آن دسته از افراد می باشید که فعالیت خود را در زمینه آرایشگری به تازگی آغاز نموده اید و به دنبال روش های جذب مشتری آرایشگاه خود می باشید، قطعا به دنبال روش های موثر می باشید.
از همین رو در ادامه می توانید با روش های موجود آشنا شوید. البته این مورد تنها برای تازه کاران نمی باشد، بلکه افرادی که مدتی سالن را تعطیل نموده و حالا قصد بازگشت به کار را دارند نیز می توانند از راهنمایی موجود در این مقاله بهره ببرند. همه آرایشگران می دانند که هرکسی در برخی شرایط می تواند با تعطیلی موقت روبرو شود.
به عنوان یک آرایشگر که از این طریق کسب درآمد می نمایید، ممکن است با این سوال روبرو شوید که جهت جذب مشتری آرایشگاه، پس از یک دوره تعمیرات یا حتی برای افرادی که در آغاز فعالیت قرار دارند، چگونه می توان اقدام به جلب نظر مشتری نمود و افراد را به سمت خدمات خود و سالن کشاند.
در دید اول، این مورد ممکن است غیر ممکن به نظر برسد اما با شناخت مشتریان و نیازهای آنان قطعا به این نتیجه خواهید رسید که آنها بیش از هر زمان دیگری به سالن زیبایی و خدمات آن نیاز خواهند داشت. از همین رو بسیار مهم می باشد که با روش های جذب مشتری آرایشگاه آشنا باشید. بسیاری از افراد در این راه از روش های تبلیغاتی استفاده می نمایند اما اگر این مورد هیچ گاه توسط افراد دیده نشود، موجب خواهد شد که هزینه گزافی از دست برود.
اینکه شما از چه روش هایی استفاده نمایید و چگونه مشتریان را مجذوب فعالیت های خود نمایید، بستگی به فعالیتی دارد که قصد انجام آن را دارید. در ادامه می توانید با برخی از این اقدامات عالی آشنا شوید. چگونه مشتریان را به سالن های زیبایی دعوت نماییم:
1. آنها را درگیر نگه دارید تا جایی که نتوانند از خدمات و کیفیت شما دل بکنند:
یکی از راه های جذب مشتری آرایشگاه مردانه درگیر نگه داشتن آنها است. توجه نمایید که فقط به این خاطر که پس از یک دوره دیگر مشتریانی را به صورت مستقیم مشاهده نمی نمایید، به این معنی نخواهد بود که نباید به آنها فکر کرده یا ارتباط برقرار کنید. در واقع، ارائه مطالب خوب و مفید در یک کانال اجتماعی ایده بسیار خوبی است که آنها را مشتاق نگه دارد.
راهکار شما می تواند به سادگی درج یک متن یا ارائه یک فیلم آموزشی باشد اما هر چیزی که باشد برای جذب مشتری آرایشگاه باید جذاب تلقی گردد. تحقیقات تجاری صورت گرفته در این حوزه نشان می دهد، مشتریانی که به صورت مدام یک برند تجاری خاصی را دنبال می کنند، به احتمال زیاد در دراز مدت می توانند به عنوان مشتریان دائمی شناخته شوند.
لذا با داشتن یک راه تماس خوب برای برقراری ارتباط به مشتریان شما کمک می کند تا بهتر شما را بشناسند. در همین راستا فضاهای مجازی می تواند یک قدم مهم در جذب مشتری آرایشگاه شما بردارد. برخلاف برخی از خدمات، در یک سالن زیبایی لازم است تا شما همواره در دسترس باشید، لذا نمی توانید کار خود را محدود به ساعتی خاص نمایید. هر زمان که نیاز به ارائه خدمات بود، کاربران و مشتریان شما باید بتوانند به راحتی با شما در ارتباط باشند. در عصری که رسانه های اجتماعی و خدمات مجازی بسیار پیشرفت نموده است، معمولاً بهتر است از طریق کانال ها، وبلاگ ها و رسانه های بصری مختلف با مشتریان خود در ارتباط باشید. با توجه به طیف مشتریان، سن، میزان سواد و مواردی از این قبیل شما می توانید از یکی از روش های تبلیغاتی زیر برای جذب مشتری آرایشگاه خود استفاده نمایید:
– شما می توانید مشتریان خود را شناسایی کرده و با یک ایمیل یا کارت پستال تنها یک پیام یادآوری برای آنان ارسال نمایید تا خدمات شما در ذهن آنها مروز شود. فراموش نکنید که در این نوع ارتباط بسیار مهم است که شخص روبروی خود را با نام کوچک خطاب کنید.
– برای جذب مشتری آرایشگاه شما می توانید یک وبلاگ داشته باشید و پست های وبلاگ را با نکات جامع و البته کاربردی در راستای خدمات زیبایی به صورت مرحله به مرحله بیان دارید.
– شما می توانید انواع خدمات زیبایی را ارائه داده که با بیان مشاوره زیبایی و تهیه فیلم در YouTube علاقه مندان زیادی را به سوی خود و خدمات خود جلب نمایید.
– یکی دیگر از روش های جذب مشتری آرایشگاه، ارائه آموزش های کاربردی به صورت لایو مثلا در حوزه مو است تا افراد بتوانند با مهارت شما به صورت زنده آشنا شوند. داشتن ارتباطات زنده و آنلاین بسیار مهم می باشد. گاها ممکن است مشتریان شما یک پست را خوانده و از آن عبور نمایند اما در برگزاری لایوها مشتری با درصد احتمال بیشتری به خدمات شما علاقه مند می شود.
2. برای جذب مشتری آرایشگاه مردانه قرعه کشی و جایزه در نظر بگیرید.
در حالی که عموم سالن های زیبایی در آغاز کار برای ارائه خدمات به مشتریان در موقعیت مناسبی قرار دارند، اما ایده و فکر خوبی است که برای جذب مشتری آرایشگاه خود از آفر های خاص استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که “جایزه ها” و ارائه تخفیف ها یا انواع هدایا و خدمات رایگان گزینه های وسوسه برانگیزی می باشند. حتی کارت های تخفیفی نیز می تواند گزینه خوبی برای تجارت شما باشند. شما می توانید روال جذب مشتری آرایشگاه و ارائه تخفیف را به صورت انجام مسابقه ای در اینستاگرام یا معرفی سالن به سایرین انجام دهید. به صورت کلی باید دقت داشته باشید که روشی را انتخاب نمایید که برای کاربران شما بسیار جذاب باشد.
اگر ایده پاداش و جایزه شما با شکست روبرو گردید، می توانید از دیگران ایده بگیرید. اگر خلاقیت و ایده خاصی را در ذهن دارید، می توانید به صورت دوره ای کارت های هدیه یا تخفیف مخصوص به خدمات آرایشگری را به صورت پراکنده تبلیغ نمایید. به این ترتیب، زمانی که نتوانی به صورت موقت خدمات ارائه دهید اما باز هم مشتری به دنبال خدمات شما است. این مورد از جمله روش هایی است که کاربر همچنان به دنبال شما خواهد بود. جایزه های شما در این نوع روش های جذب مشتری تنها شامل خدمات آرایشگاهی نمی باشد، بلکه شما می توانید با ارائه یک کارت هدیه رستوران یا دعوت به یک کنسرت نیز مشتریان خود را راغب نمایید تا از خدمات شما بهره ببرند. در این روش بسیار مهم می باشد که مشتریان و علایق آنها را بشناسید و بر اساس آن اقدام به فعالیت نمایید.
3. یک رویداد؛ نمایشگاه، افتتاحیه و گردهمایی برای معرفی خدمات خور برگزار نمایید.
آبگرم ها، سالن های گردهمایی و مواردی از این قبیل تنها برای تجارت نیست. آنها جز فعالیت های محلی هستند که می توانند در روند جذب مشتری آرایشگاه شما بسیار مفید واقع شوند. اگر قصد افتتاح یک سالن زیبایی را دارید، لازم است تا دقت داشته باشید که همواره مشتریان شما از محیط اطراف آن می باشند، لذا بسیار با اهمیت است که افتتاحیه شما به آنها نزدیک باشد. بنابراین اگر شما نیز به این موضوع فکر می کنید که چگونه پس از افتتاح سالن خود، مشتریان خود را حفظ نمایید لازم است تا محل های گردهمایی آنها را بیاید. با مراجعه به این محفل ها می توانید کار خود را شروع کنید. با سازماندهی و برگزاری یک رویداد افتتاحیه می توانید تعداد بازدیدکنندگان خود را افزایش داده و حس کنجکاوی آنها را افزایش دهید. هیچ قانون مشخص شده و صریحی برای مدیریت اینگونه مراسم وجود ندارد، البته بهتر است که به صورت همزمان به مشتریان خدمات ارائه دهید! شما می توانید در این روش از پذیرایی ها، جایزه ها و کد های تخفیف استفاده نمایید، لذا مشتریان شما راحت تر به سمت خدمات شما جلب خواهند شد.
4- به کسب و کار خود یک نیرو محرکه ببخشید. از همین رو می توانید آن را دیجیتالی نمایید.
داشتن یک وب سایت برای جذب مشتری آرایشگاه مردانه بسیار مهم می باشد. به روزرسانی های دوره ای که بر روی وب سایت صورت می گیرد و پاسخ به پیام های تجاری که خود می تواند آغازگر یک ارتباط جدید باشد، همیشه ایده خوب و البته اثرگذاری برای هر شغل و جلب نظر مشتری است، اما در نظر داشته باشید که وب سایت باید به گونه ای باشد که افراد بتوانند پاسخ خود را در سریع ترین زمان ممکن دریافت نمایند. وب سایت شما باید دارای آخرین اخبار و بروزترین مسائل باشد، در این صورت به راحتی می توانید اقدام به جذب مشتری آرایشگاه نمایید. برای جلب مشتری آرایشگاه، باید همواره نام برند خود را بروز نگه دارید. به روزرسانی نام تجاری و برند می تواند به همان راحتی و آسانی که تفکر می نمایید، ساده یا گاها پیچیده باشد.
اما به یاد داشته باشید که این مورد، فرصتی است تا دوباره برند خود را احیا کنید. با این کار می توانید ویژگی های برجسته و کاربردی سالن خود را پر رنگ نموده و کاری کنید که مشتریان آنها را بشناسند. گاها برای جذب مشتری آرایشگاه زنانه لازم است تا وب سایت خود را به روز یا در برخی موارد دوباره طراحی کنید تا مطمئن گردید که اولین و بهترین تأثیرگذاری خوب را ایجاد می کند. این بروز رسانی ها می تواند شامل اعلام هزینه، بروز رسانی قیمت و نکات آموزشی باشد. تما برای میزبانی از مشتریان زیاد لازم است تا استراتژی های مورد استفاده در شبکه های اجتماعی را بارها مرور کنید. شما باید عناصر مورد استفاده خود را بروز نگه داشته و همواره از آخرین تکنیک ها جهت بهبود خدمات استفاده نمایید. تماس های مستقیم، لایو های زیاد، اختصاص دادن زمانی برای ارائه مشاوره و خدمات مراقبتی و غیره می توانند راه هایی باشند که باعث جذب مشتری شما شوند. همیشه شما باید به دنبال روش هایی باشید که مشتری را راضی نگه دارد لذا اگر در فضای مجازی فعالیت می نمایید، لازم است تا بهترین زمان درج پست را شناسایی نمایید.
5. تبلیغات را فراموش نکنید:
در هر کسب و کاری شناخته شدن، بسیار مهم می باشد، این کار موجب می گردد تا افراد بیشتری به سراغ شما آیند. در تبلیغات خود لازم است تا همواره افر های ویژه و جذابی برای مشتریان خود داشته باشید. همواره باید از اعضای خانواده خود بخواهید تا فعالیت شما را گسترش دهند. دادن جایزه به مشتریان قدیمی می تواند آنها را برای معرفی شما به دیگران و مراجعه بعدی به سالن شما ترغیب نماید.
جمع بندی:
به صورت کلی خدمات آرایشگری، یکی از خدمات بروز است. لذا برای معرفی آن به دیگران نیز لازم است تا از روش های نوین استفاده شود. در همین راستا لازم است تا روش های تبلیغاتی جدید، همانند فعالیت در شبکه های اجتماعی، داشتن وب سایت رسمی، معرفی سالن خود در رویداد های محلی و ارائه آفر های ویژه را در نظر بگیرید. از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید که در رشته آرایشگری داشتن مهارت بروز همواره از اهمیت بالایی برخوردار است لذا یکی از روش های جذب مشتری آرایشگاه داشتن مدارک حرفه ای می باشد.
مدارک می توانند نقطه آغاز فعالیت حرفه ای شما باشند.تبلیغات و معرفی های هدفمند به شما این امکان را می دهد تمام مشتریانی که از خدمات شما استفاده می کنند و همچنین مشتریان جدید که از طریق برنامه های آفر ویژه به سمت شما جلب شده اند، سریع تر به هدف نهایی خود دست یابند. این افراد می توانند از طریق تبلیغات اطلاعات بیشتری مربوط به پاداش ها و هدایا را به دست آورند.
داشتن این اطلاعات به مشتریان انگیزه بیشتری برای فعالیت و همکاری با شما فراهم می آورد. با توضیحاتی که در بالا عنوان شد، جذب مشتری آرایشگاه می تواند یک کار آسان باشد اما لازم است تا شما روش و راهکار آن را بدانید. در توضیحات بالا مواردی عنوان شد که به جذب مشتری می تواند کمک شایانی نماید.
۰ دیدگاه